ULUSLARARASI BANKALARDAN ÜLKER BİSKÜVİ’YE SENDİKASYON KREDİSİ
Ülker Bisküvi, uluslararası bankalarla toplamda 195 milyon dolarlık kredi anlaşması imzaladı
Ülker Bisküvi, 195 milyon ABD doları tutarında sendikasyon kredisi anlaşması imzaladı.
3 yıl vadeli, 35 milyon ABD doları ve 150 milyon EURO sendikasyon dilimleri olarak yüzde 20’si murabaha finansmanın da içinde olduğu toplamda 195 milyon ABD doları tutarındaki sendikasyon anlaşması, şirketin sürdürülebilirlikle bağlantılı ilk sendikasyon anlaşması olma özelliğini taşıyor.
İmzalanan anlaşma, Bank of America, Coöperatieve Rabo Bank U.A. ve Emirates NBD Bank Capital Limited’in liderliğinde; JP Morgan Chase Bank, N.A ve Sharjah Islamic Bank PJSC’nin katılımıyla gerçekleşti.
Anlaşma, Üker Bisküvi’nin Nisan 2023’te vadesi gelen 375 milyon ABD doları sendikasyon kredisinin geri ödenmesinin finanse edilmesi, finansal istikrarının, kısa ve orta vadedeki stratejilerinin güçlendirilmesi amacıyla imzalandı. Nisan 2023’te vadesi gelen kredinin kalan kısmıysa şirketin nakdi kaynakları kullanılarak ödenecek.
Alınan bu sendikasyon kredisiyle Ülker Bisküvi’nin mevcut borçluluk seviyesini düşürdüklerini ifade eden Ülker Bisküvi CEO’su Mete Buyurgan: “Dünya ve ülkemiz hassas ve zor bir dönemden geçiyor. Ülker Bisküvi olarak sağlam bilançomuzla, faaliyet gösterdiğimiz pazarlardaki güçlü konumumuzu sürdürürken, bu dönemde de ülkemiz ve halkımız için aralıksız üretmeye devam ediyoruz. Dünyadaki zorlu ekonomik şartlara rağmen, şirketimizin uluslararası bankaların katılımıyla uzun vadeli finansman sağlaması her zamankinden daha da fazla önem taşıyor. Bu anlaşmalar, uluslararası bankaların ülkemize ve şirketimize güveninin bir göstergesidir” dedi.
Sürdürebilirlik bağlantılı ilk krediyi imzaladık
Ülker’in sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında imzalanan ilk anlaşma olduğunu ifade eden Mete Buyurgan sözlerini şöyle tamamladı:
“1944 yılında kurulduğumuz günden bu yana ‘israfsız şirket’ modeliyle faaliyet gösteriyoruz. Sürdürülebilirlik çalışmalarımızın bir strateji etrafında izlenebilir ve denetlenebilir olması için Birleşmiş Milletler’in 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini temel alıyoruz. Tüm süreçlerimizde izlediğimiz sürdürülebilirlik anlayışımızı, sürdürülebilirlik bağlantılı finansman alanında da devam ettiriyoruz”
-
Ülker kuru yemiş ve meyve bar pazarına “Ülker Go Ahead” ile girdi
Türkiye’de gıda sektörünün lideri Ülker, son yılların gittikçe önem kazanan “Bütünsel İyilik” trendine uygun olarak “Ülker GO Ahead” markalı 5 yeni ürününü tüketiciyle buluşturdu. Ülker CEO’su Mete Buyurgan, “Tüketici davranışlarındaki değişime uygun stratejilerle ürettiğimiz ve tüketicilerimize lezzetli bir deneyim sunan kuru yemiş ve meyve barlarla, bu kategorinin de en güçlü markası olmayı hedefliyoruz.” dedi....
DEVAMINI OKU -
bizz@kampüs’te fikirler Ülker Caramio için yarışacak
Gençlerin her yıl farklı Ülker markası için pazarlama odaklı stratejiler geliştirdiği ‘bizz@kampüs’ yarışmasında başvurular 13 Ocak- 14 Şubat tarihleri arasında yapılacak. Üniversitelerin 3. ve 4. sınıf ile yüksek lisans öğrencilerinin bu yıl Ülker Caramio için yarışacağı bizz@kampüs’te ilk 3’e giren takımlara toplam 240 bin TL ödül ve uzun süreli staj hakkı verilecek. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker ikinci kez dünya birinciliğine yükseldi
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker; uluslararası finansal analiz ve raporlama kuruluşu LSEG’in (London Stock Exchange Group) çevresel, sosyal ve yönetişim performansı değerlendirmesinde ikinci kez kendi kategorisinde birinciliğe yükseldi. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2024 yılının dokuz aylık dönemini 58 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. ...
DEVAMINI OKU