Ülker sponsorlukta da global marka olma yolunda
Godiva’yı alarak global lige çıkan Ülker, basketbolda Avrupa’nın en büyük organizasyonlarından biri olan ULEB Kupası’nı destekleyerek sponsorlukta da büyükler ligine adım attı.
Ülker’in global sponsorları arasına girdiği ULEB Kupası finalleri İtalya’nın Torino kentinde gerçekleştirildi. 2007-2008 ULEB Kupası maçları dünyada 74 ülkeden 423,5 milyon kişiye ulaşıyor. 25 ülkeden 54 takımın yarıştığı kupa finallerinde Türkiye’den Galatasaray ve Beşiktaş başta olmak üzere 8 takım yarıştı. Galatasaray’ın dördüncü olduğu finaller için Torino’da bulunan Şeker, bir sunum yaparak Ülker’in sponsorluk hedeflerini anlattı.
Sponsorlukların amacının tüketici ile duygusal bir bağ kurmak olduğunu söyleyen Şeker, Ülker Şirketler Topluluğu’nun, tüm dünyada önemli bir pazarlama platformu konumuna gelen sporun gücü çerçevesinde, markalarının imajını pekiştirmek ve algısını korumak için uzun yıllardır bu alana yatırım yaptığını söyledi.
Euroleague’de tüm ülkelere örnek gösterildik
Zuhal Şeker Ülker’in, halen Beşiktaş Cola Turka, Fenerbahçe Ülker, Galatasaray Cafe Crown ve gelecek vaad eden genç sporculardan kurulu Alpella takımına destek verdiğini anlatarak, Türkiye Futbol Federasyonu ile A Milli Takım’dan Bayan Milli Takımı’na kadar tüm milli futbol takımlarını kapsayan bir işbirliği anlaşması yaptıklarını da dile getirdi. Şeker, Türk sporuna verdikleri desteğin yıllık 38 milyon doları bulduğunu belirterek şu bilgileri verdi: “Basketbolda tecrübeli bir şirketiz. Ülkerspor’un tecrübelerini kulüplere bir kaynak olarak sunmak istedik. Beşer yıllık sponsorluk anlaşmaları yaptık. Basketbol bizim bu desteklerimizden sonra giderek endüstrileşmeye başladı. Kulüpler daha iyi transfer yapabilir hale geldi. Ligin keyfi arttı ve içeriği zenginleşti. TV’ler daha çok ilgi göstermeye başladı. Örneğin Beko dört yıllığına 10 milyon dolar vererek lige ismini verdi. NTV üç yıl TV yayın haklarını aldı. Basketbol yatırıma açık bir yapıya dönüştü. 2006-2007 sezonunda maçlar ortalama 10 bin seyirciyle oynandı. Gazeteler basketbola daha fazla sayfa ayırmaya başladı. Fenerbahçe Ülker’in Euroleague maçlarında ödüllü şut aktivitesi yaptık. Bu Euroleague Pazarlama Departmanı tarafından tüm ülkelere örnek aktivite olarak gösterildi.”
Haberler asılsız, biz transferlere karışmayız
Şeker, 38 milyon doların kulüplere eşit olarak ayrıldığını da belirterek bütçenin kulüplerle beşer yıllık anlaşmalarla sabitlendiğini söyledi. “Fenerbahçe Barcelonalı Eto’o’yu Ülker’in sponsorluğuyla alacak” gibi haberlerin asılsız olduğunu da söyleyen Şeker, “Kulüpler bu kaynağı futbola ya da basketbola ne kadar ayıracağına kendisi karar veriyor. Bu kaynak dışında herhangi bir ekstra ödeme yapmak söz konusu olamaz” diye konuştu.
Bu arada Ülker’in sadece profesyonel futbola değil, altyapıya da destek vermeyi hedeflediğini sözlerine ekleyen Şeker, “Sportif sosyal faaliyetleri kapsayan ‘Grassroots’ (herkes için futbol) projelerini de hayata geçiriyoruz. 7’den 70’e herkese futbolu sevdireceğiz” dedi.
-
Ülker, 2024 finansal sonuçlarını açıkladı
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi 2024’te büyümeye devam etti. Şirket, 2024 yılını 84,1 milyar TL ciroyla kapatırken, bisküvi pazarında Suudi Arabistan ve Mısır’da liderliğini, Kazakistan ve Orta Asya ülkelerinde ise güçlü büyüme trendini sürdürdü....
DEVAMINI OKU -
Ülker CEO’su Mete Buyurgan’a uluslararası görev…
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker’de 2020 yılının şubat ayından bu yana CEO’luk görevini yürüten Mete Buyurgan, Yıldız Holding’in global atıştırmalık şirketi pladis’in Birleşik Krallık ve İrlanda’dan sorumlu Başkanı olarak atandı....
DEVAMINI OKU -
Ülker’den yeni nesil reklam filmi
Ülker, tatlı atıştırmalık kategorisinin yüzde 100 yapay zekâ teknolojisiyle üretilmiş ilk reklam filmini yayınladı....
DEVAMINI OKU -
Ülker sürdürülebilirlikte yine zirvede
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, uluslararası derecelendirme kuruluşu S&P Global’in, en iyi çevre, sosyal ve yönetişim performansı gösterenleri dahil ettiği Kurumsal Sürdürülebilirlik Değerlendirmesinde (The Sustainability Yearbook) üst üste 5. kez yer aldı....
DEVAMINI OKU