HABERLER

Ülker, League of Legends Şampiyonluk Ligi’nin yeni sponsoru

Geçtiğimiz yıl League of Legends oyununda bir takımı destekleyerek e-spor dünyasına merhaba diyen Ülker, bu yıl alanını genişleterek League of Legends Şampiyonluk Ligi’nin sponsoru oldu.

Geçtiğimiz yıl League of Legends oyununda bir takımı destekleyerek e-spor dünyasına merhaba diyen Ülker, bu yıl alanını genişleterek League of Legends Şampiyonluk Ligi’nin sponsoru oldu.

Ülker, Türkiye’de de her geçen gün popülaritesi artan League of Legends’in düzenleyicisi Riot Games ile yapılan anlaşma çerçevesinde, 2017 yılının sonuna kadar Şampiyonluk Ligi’nin sponsoru oldu. Anlaşma kapsamında tüm League of Legends Şampiyonluk Ligi takım formalarının kollarında Ülker logosu yer alacak.

Riot Games ile birlikte gerçekleştirilen basın toplantısında gençlerle, onların dilinde iletişim kurmayı çok önemsediklerini belirten pladis Türkiye,

Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya Pazarlama Başkan Yardımcısı Başak Karaca: “Ülker olarak 73 yıldır bu topraklarda küçük

mutluluk anlarını sahipleniyoruz. Özünde dokunduğumuz insan duygusu Türkiye’nin ilk gazete reklamını ya da radyo duyurusunu yaptığımız dönemlerle aynı. Ülker markasını gelecek nesillere taşımak için günün ruhuna uygun ve güncel tutmayı önemsiyoruz. Bu bağlamda dijitalleşme sadece bir pazarlama konusu değil, iş yapış biçimimiz ve kültürümüzü oluşturuyor. Bu alandaki gayretlerimizi dünya normlarıyla karşılaştırıyor ve kendimizi sürekli yeniliyoruz. E-sporu ise 2015 yılında başladığımız ‘mutluluk her yerde’ kampanyamızda genç hedef kitleyle etkileşimde olacağımız ana alan olarak belirledik.

O dönemde yaptığımız iletişim çalışmalarında, e-spor’da ilk TV reklamını çeken kurum olduk, e-spor’a özel “mutluluk oynanır” sloganıyla açtığımız Youtube kanalımızda  6 ayda 6 milyondan fazla izlenmeye ve yaklaşık 110 bin aboneye ulaştık. Şimdi bu alandaki faaliyetlerimizi bir adım öteye taşıyarak League of Legends Şampiyonluk Ligi’ne destek veriyoruz. Böylece etkileşimimizi daha da renkli ve değişik projelerle genç ve güncel tutacağız. Ülker ana markası en aktif markamız olurken, hedef kitleye uygun Cafe Crown, Ülker Metro, Çizi, Krispi, Oneo gibi alt markalarımız da gençlerle bağlılıklarını bu ortamda artıracak” dedi.

Son dönemin yükselen trendi: E-spor

Dünyada 100 milyondan fazla kayıtlı League of Legends oyuncusu bulunduğuna işaret eden Riot Games Türkiye Müdürü Bora Koçyiğit, Türkiye’de de her gün 14-28 yaşları arasında 3 milyon oyuncunun takımlar halinde bu oyunu oynadığını söyledi.

E-spora ilginin çok hızlı artış gösterdiğini vurgulayan Koçyiğit, şöyle devam etti:

“E-spor olarak tanımladığımız bilgisayar ve konsol üzerinden oynanan bu tür strateji oyunları son birkaç yıldır gençler arasında en popüler oyunlardan biri haline geldi. Formalı, sponsorlu, ciddi hayran kitlelerine sahip profesyonel sporcuların sanal ortamda bir araya geldiği bir branş. Stratejinin, reflekslerin ve karşılıklı zekanın mücadelesini sanal bir dünyanın içerisinde izlemek için artık milyonlar ekranları başına toplanıyor.

Takımı için tezahürat yapan taraftarlar final mücadeleleri için arenaları dolduruyor. Oyun çok kısa sürede Amerika, Avrupa, Kore, Çin ve Güneydoğu Asya’da profesyonel ligleri olan, sezon boyunca tüm maçların canlı yayınlandığı, milyonlarca e-sporseverin liglerini takip ettiği bir spora dönüştü. Türkiye’de de durum farklı değil. Bu sporun Türkiye Büyük Finalleri 2014, 2015 ve 2016 yıllarında Ülker Sports Arena’da gerçekleştirildi. Etkinliğin biletleri satışa çıktıktan kısa süre sonra tükendi. Finaller resmi yayıncı Youtube/Twitch’in yanı sıra Lig TV’den de canlı yayınlandı. Tüm dünyada, günlük 27 milyon oyuncunun oynadığı bu sanal strateji oyununun geçen yılki final maçı 370 milyon kişi tarafından izlendi. Maç 23 yayıncı tarafından 18 dilde canlı olarak yayınlandı ve dijital oyun severlere unutulmaz anlar yaşattı”

Futbol kulüpleri de e-sporu keşfetti

Son yıllarda büyük futbol kulüplerinin de bu alanı keşfettiğine dikkat çeken Koçyiğit, “Fenerbahçe, Beşiktaş ve Galatasaray gibi büyük spor kulüpleri e-spor takımlarını kurdu. Bu gelişmenin oyuncularından biri 2012 yılında Türkiye ofisini açan ve League of Legends oyunun sahibi Riot Games. O tarihten bu yana e-spor kavramını daha geniş kitlelerle buluşturmak ve yaygınlaştırmak için önemli çalışmalar yaptık. Belki de bunların en önemlisi 2015 başında hayata geçen Türkiye’nin ilk profesyonel e-spor ligi olan Şampiyonluk Ligi’ni kurmamız oldu. Bu ligde oynayan tüm profesyonel oyuncular, Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından lisanslanıyor. Bu da işin ciddiyeti ve kurumsallığı açısından önemli bir gelişme” diye konuştu.

League of Legends hakkında
Çin ve Kore gibi ülkelerin başı çektiği e-spor kavramı profesyonel ligler sayesinde Avrupa ve Amerika’da da büyük kitleler tarafından takip ediliyor. Örneğin Kore’de 40 bin kişi LoL Dünya Finali için bir stadyumu doldurabiliyor. Aynı oyunun Türkiye finali ise Ülker Sports Arena’ya 12 bin kişi çekebiliyor.

E-spor ekonomisi

Teknoloji ve internet altyapısındaki gelişim, oyunların hem ulaşılabilirliğini hem de çeşitliliğini artırıyor. Türkiye’de de dijital oyunlar ve e-spor hızlı büyüme potansiyeline sahip sektörler. Türkiye’de 30 milyona yakın oyuncu olduğu biliniyor ve oyun pazarının 500 milyon dolar sınırına ulaşması bekleniyor. Araştırma şirketi Super Data’nın paylaştığı bilgiler doğrultusunda, konsollar, donanım ve yazılım ögelerini kapsayan oyun sektörü 2016 yılını tüm dünya genelinde 91 milyar dolarla kapattı. 2016 yılında 892 milyon dolar büyüklüğündeki e-spor pazarı; özellikle yayıncıların, TV yöneticilerinin ve reklamcıların ilgisini çekmeye başladı.

Gelir dağılımı

Gelir dağılımına bakıldığında 213,8 milyon dolar izleyiciden, 78,3 milyon dolar ödül havuzlarından, 662 milyon dolar ise markalardan geliyor. 2016 yılında 892,4 milyon dolarlık e-spor gelirinin, 2017 yılı sonunda 1,1 milyar dolar, 2019 yılı sonunda ise 1,4 milyar dolar seviyesine yükselmesi bekleniyor.

Seyirci rekoru kırılıyor

League of Legends Dünya Şampiyonası ve Dota finalleri izlenme oranları, NBA ve NFL maçlarının bazılarını geride bıraktı. Türkiye’de de benzer bir tablo var. LoL karşılaşmaları bazı özel organizasyonlar haricinde, futboldan sonra en çok izlenen spor içeriklerinden biri haline geldi.  Türkiye Şampiyonluk Ligi’nde karşılaşmalar ortalama 30 bin kişi tarafından izleniyor. 2016 Dünya Şampiyonası ise 14,7 milyonla bugüne kadarki en yüksek anlık izleyici sayısına ulaştı. Birkaç saat süren finalin tekil izleyici sayısı ise 43 milyon olarak kayıtlara geçti. Bu önemli organizasyon, 23’ten fazla yayında, 18 ayrı dilde yayınlandı.

Futbol ve basketbol da e-spor dünyasına katıldı

Beşiktaş 2015 yılında dünyada bir ilk gerçekleştirerek Şampiyonluk Ligi’ndeki mevcut bir takımla lisans anlaşması yaptı. Ekim 2016’da Fenerbahçe e-spor takımını “1907 Fenerbahçe” adıyla kurarken, Galatasaray da Aralık 2016’da “Galatasaray e-sports” adıyla bu gruba katıldı. İzmir’in köklü kulüplerinden Karşıyaka da Ocak 2017’de e-spor takımını duyurdu.

Dünyada bunun çeşitli örnekleri var. 2016’da Avrupa Ligi’nde mücadeleye başlayan Schalke 04’ün yanı sıra geçtiğimiz sene PSG’de bu kervana katıldı. Ocak 2017’de yeni e-spor takımı açıklayan son uluslararası marka ise Miami Heat oldu.

League of Legends nedir, nasıl oynanıyor?

  1. Online oynanan bir strateji oyunu
  2. Temel amaç; rakibin alanını ele geçirmek
  3. Birbirinden farklı 130’dan fazla karakter
  4. Her takım 5’er kişi
  5. Üst koridor, ormancı, orta koridor, saldırı gücü taşıyıcısı, destek
  6. Oyuna liderlik eden ülke Güney Kore

DÜNYA İSTATİSTİKLERİ

  1. En çok oynanan online oyun
  2. 100 milyondan fazla kayıtlı oyuncu
  3. Günlük 27 milyon oyuncu
  4. Oynayanların ağırlıklı yaş aralığı 14-28
  5. 2016 finali – 370 milyon kişi / 18 dilde 23 yayıncı

TÜRKİYE İSTATİSTİKLERİ

  1. En çok oynanan online oyun
  2. 3 milyon oyuncu
  3. Yaş aralıkları dünya ile paralel, 14 – 28
  4. 2014, 2015, 2016 finalleri Ülker Sports Arena’da yapıldı.
  5. 2016 TBF yayınını Youtube üzerinden 750 bin kişi izledi.
    • Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2024 yılının dokuz aylık dönemini 58 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

      Ülker “net sıfır” hedefi için aralıksız çalışıyor Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Ülker, Dünyamız, Değer Zinciri, Çalışanlar ve Toplum ana başlıkları altında topladığı hedefleri için çalışmalarına devam ediyor. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, ilk yarıyıl finansallarını açıkladı

      Ülker Bisküvi, 2024 yılının ilk yarısını 36,6 milyar TL ciroyla kapattı. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 69, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 31 oldu. ...

      DEVAMINI OKU
    • ÜLKER’DEN, TÜRKİYE MİLLİ PARALİMPİK TAKIMINA DESTEK

      Ülker, Paris 2024 Paralimpik Oyunları öncesi, anlamlı bir iş birliğine imza atarak Türkiye Milli Paralimpik Komitesi’nin destekçilerinden biri oldu. Anlaşma kapsamında Ülker, TMPK’nin engelli sporları ve paralimpik alanındaki çalışmalarını desteklemeyi ve farkındalığın artırılmasına katkıda bulunmayı amaçlıyor....

      DEVAMINI OKU