Ülker, 2014 yılının ilk yarısını 1.5 milyar lira ciro ve 141 milyon lira faaliyet karı ile kapattı
Türkiye’nin en büyük gıda şirketi Ülker, 2014 yılının ilk yarısında satış gelirlerini yüzde 9 artırarak 1.451 milyon liraya ulaştırdı. Şirket, geçen yılın aynı döneminde 1.326 milyon lira satış geliri elde etmişti. 2013 yılı birinci yarısında 130 milyon lira faaliyet karı elde eden şirketin bu yılın aynı dönemindeki faaliyet karı ise 141 milyon lira olarak gerçekleşti. Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “2014 yılının ilk altı ayında elde edilen sonuçlar beklentilerimize paralel olarak gerçekleşti. Yoğun iç gündem ve yüksek hammadde artışlarına rağmen devam eden karlı büyüme, şirketimizin hedefleri doğrultusunda yolundan ayrılmadan büyümeye devam ettiğini gösteriyor” dedi.
Faaliyet karında artış devam ediyor
Ülker’in 2014 yılı ilk yarısındaki faaliyet karı yüzde 8 artarak 130 milyon liradan 141 milyon liraya yükseldi. Şirketin bu dönemdeki ana ortaklığa ait net karı ise 120 milyon lira olarak gerçekleşti. Şirket, geçen yılın aynı döneminde de 92 milyon lira net kar etmişti.
Planlarımız doğrultusunda büyümeye devam ediyoruz
Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi:
· 2014 yılı ilk yarı sonuçları, iç piyasadaki yoğun gündem, artan hammadde maliyetleri ve komşu ülkelerde yaşanan siyasi ve politik istikrasızlıklar göz önünde bulundurulduğunda beklentilerimize paralel olarak gerçekleşti. Büyüme trendi yüksek tek haneli seviyelerde devam etmiş olup, tüketici iştahının artması ile senenin ikinci yarısında büyümenin hızlanacağına inanmaktayız. Birinci yarıyıl sonuçları sonrası Ülker, orta ve uzun vadeli hedefleri doğrultusunda sapma olmadan çalışmalarını sürdürmeye devam ettiriyor.
· Hammadde fiyatlarındaki yüksek artışlara rağmen kar marjlarımızı korumamız, sıkı gider kontrol çalışmalarımız, yalın ve verimli üretim sürecimiz ile piyasa koşullarına göre kendimizi doğru konumlandırabiliyor olmamız yakın geleceğe dönük beklentilerimizi desteklerken, yılın geri kalanı için duyduğumuz güven ve cesareti de artırıyor.”
Ülker Hakkında
1944 yılında kurulan Ülker, dinamik Türk pazarında en çok bilinen şirketlerin başında yer almaktadır. 70 yıllık tarihi boyunca Ülker, gıda alanında liderliğini sürdürmüştür. Ülker Türkiye’de stratejik olarak konumlandırılmış 6 fabrikasında bisküvi, kraker, çikolata, çikolata kaplı bisküvi, gofret ve kek üretmektedir. Ülker’in pazarlama ve dağıtım kanalı Türkiye’de yaklaşık 175.000 noktaya ulaşmaktadır. Ülker, Borsa Istanbul’da ULKER.TI (Bloomberg) ve ULKER.IS (Reuters) kodlarıyla ulaşılabilmektedir. Ülker Bisküvi hakkında daha fazla bilgi veya tüketiciye sunulan tüm ürün listesini görmek için bizi www.ulkerbiskuvi.com.tr sayfamızda ziyaret edebilirsiniz.
-
bizz@kampüs’te fikirler Ülker Caramio için yarışacak
Gençlerin her yıl farklı Ülker markası için pazarlama odaklı stratejiler geliştirdiği ‘bizz@kampüs’ yarışmasında başvurular 13 Ocak- 14 Şubat tarihleri arasında yapılacak. Üniversitelerin 3. ve 4. sınıf ile yüksek lisans öğrencilerinin bu yıl Ülker Caramio için yarışacağı bizz@kampüs’te ilk 3’e giren takımlara toplam 240 bin TL ödül ve uzun süreli staj hakkı verilecek. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker ikinci kez dünya birinciliğine yükseldi
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker; uluslararası finansal analiz ve raporlama kuruluşu LSEG’in (London Stock Exchange Group) çevresel, sosyal ve yönetişim performansı değerlendirmesinde ikinci kez kendi kategorisinde birinciliğe yükseldi. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı
Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2024 yılının dokuz aylık dönemini 58 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. ...
DEVAMINI OKU -
Ülker 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı
Ülker “net sıfır” hedefi için aralıksız çalışıyor Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Ülker, Dünyamız, Değer Zinciri, Çalışanlar ve Toplum ana başlıkları altında topladığı hedefleri için çalışmalarına devam ediyor. ...
DEVAMINI OKU