HABERLER

Ülker 2013 yılını 2.8 milyar lira ciro ve 313 milyon lira faaliyet karı ile kapattı

Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “2013 yılı, beklentilerimizin ötesinde başarılı bir şekilde sonuçlanmasından tüm ekip olarak mutluluk duyuyoruz. Başarılı blok satış süreci, güçlü sonuçlar, pazar payı kazanımı, yükselen kar marjları, Ülker’in mali ve operasyonel olarak sağlam bir zemin üzerinde olduğunu göstermektedir” dedi.


Türkiye’nin en büyük gıda şirketi Ülker, 2013 yılında satış gelirlerini yüzde 17 artırarak 2.8 milyar liraya ulaştırdı. Şirket geçen yılın aynı döneminde 2.3 milyar lira satış geliri elde etmişti. 2012 yılında 224 milyon lira faaliyet karı elde eden şirketin bu yılın aynı dönemindeki faaliyet karı ise 313 milyon lira olarak gerçekleşti.


Ülker, 2013 yılı konsolide mali tablolarını açıkladı. Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderilen mali tablolara göre şirket, 2013 yılında cirosunu 2.8 milyar liraya ulaştırdı. 2012’nin aynı döneminde 2.3 milyar lira ciro elde eden şirket, cirosunu yüzde 17 artırmış oldu.

Faaliyet karında yüksek artış

Ülker’in 2013 yılındaki faaliyet karı yüzde 40 gibi önemli bir artış göstererek 224 milyon liradan 313 milyon liraya yükseldi. Şirketin bu dönemdeki ana ortaklığa dağıtabilir net karı ise 189 milyon lira olarak gerçekleşti. Şirket, geçen yılın aynı döneminde de 167 milyon lira net kar etmişti.

Planlarımız doğrultusunda güçlü büyümeye devam ediyoruz

Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, şirketin performansı ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi:

“2013 yılı hem satış hem de karlılık açısından beklentilerimizin üzerinde gerçekleşti. Sene içinde gerçekleşen blok satış ve bu satışa yatırımcıların gösterdiği teveccüh bizim için ayrı bir motivasyon kaynağı oldu ve daha azimle çalışmamızı sağladı. Likidite ve halka açıklık oranının artması ile birlikte MSCI (Morgan Stanley Capital International) endeksine ve BIST-30 endeksine girmeyi başardık.

2011 yılından itibaren belirlediğimiz yol haritası çerçevesinde çok önemli aksiyonlar aldık. Bu çalışmalar neticesinde 2013 sonunda kar marjını yaklaşık 2 katından fazla arttırmayı başardık. Satışlar, 2013 yılı sonunda 2011 yılına kıyasla yüzde 50’nin üzerinde arttı ve en önemlisi hep gurur duyduğumuz dağıtım ağımız ve iş yapış metotlarımız günümüz koşullarında örnek gösterilebilecek bir seviyeye getirildi. Bu ekip çalışması ve inanmışlığın sonucunda Ülker’in son derece sağlam mali ve operasyonel yapıya sahip olduğunu rahatça ifade edebilirim.

Müşteri odaklı, rekabetçi, verimli ve yenilikçi olma azmimizin, tüm müşterilerimize ve paydaşlarımıza değer yaratmaya devam edeceğine inanıyoruz. Elde edilen sonuçlar, 2016 yılı bütçe hedeflerimize orta ve uzun vadeli stratejimize ulaşma konusundaki motivasyonumuzu da yükseltiyor.”

Ülker Hakkında

1944 yılında kurulan Ülker, dinamik Türk pazarında en çok bilinen şirketlerin başında yer almaktadır. 70 yıllık tarihi boyunca Ülker, gıda alanında liderliğini sürdürmüştür.  Ülker Türkiye’de stratejik olarak konumlandırılmış 6 fabrikasında bisküvi, kraker, çikolata, çikolata kaplı bisküvi, gofret ve kek üretmektedir. Ülker’in pazarlama ve dağıtım kanalı Türkiye’de yaklaşık 175.000 noktaya ulaşmaktadır. Ülker, Borsa Istanbul’da ULKER.TI (Bloomberg) ve ULKER.IS (Reuters) kodlarıyla ulaşılabilmektedir. Ülker Bisküvi hakkında daha fazla bilgi veya tüketiciye sunulan tüm ürün listesini görmek için bizi www.ulkerbiskuvi.com.tr sayfamızda ziyaret edebilirsiniz.

 

    • Ülker, 2024 finansal sonuçlarını açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker Bisküvi 2024’te büyümeye devam etti. Şirket, 2024 yılını 84,1 milyar TL ciroyla kapatırken, bisküvi pazarında Suudi Arabistan ve Mısır’da liderliğini, Kazakistan ve Orta Asya ülkelerinde ise güçlü büyüme trendini sürdürdü....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker CEO’su Mete Buyurgan’a uluslararası görev…

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker’de 2020 yılının şubat ayından bu yana CEO’luk görevini yürüten Mete Buyurgan, Yıldız Holding’in global atıştırmalık şirketi pladis’in Birleşik Krallık ve İrlanda’dan sorumlu Başkanı olarak atandı....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker’den yeni nesil reklam filmi

      Ülker, tatlı atıştırmalık kategorisinin yüzde 100 yapay zekâ teknolojisiyle üretilmiş ilk reklam filmini yayınladı....

      DEVAMINI OKU
    • Ülker sürdürülebilirlikte yine zirvede

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, uluslararası derecelendirme kuruluşu S&P Global’in, en iyi çevre, sosyal ve yönetişim performansı gösterenleri dahil ettiği Kurumsal Sürdürülebilirlik Değerlendirmesinde (The Sustainability Yearbook) üst üste 5. kez yer aldı....

      DEVAMINI OKU