HABERLER

Bayramda çikolata ve şeker satışı artıyor, Türk halkı dolgulu çikolata seviyor

“Her bayram mutlu bir an” mesajıyla yola çıkan Ülker, bayramda artan talebi karşılamak için çikolata ve şekerlemede hazırlıklarını tamamladı ve ikramlık ürünlerini raflara çıkardı.

 Bayramda çikolata ve şeker satışı artıyor, Türk halkı dolgulu çikolata seviyor

“Her bayram mutlu bir an” mesajıyla yola çıkan Ülker, bayramda artan  talebi karşılamak için çikolata ve şekerlemede hazırlıklarını tamamladı ve  ikramlık ürünlerini raflara çıkardı.

Tüketiciler bayramda hem hediye götürmeyi hem de evlerindeki ikramı çok önemsiyor. Bu yüzden de bayram dönemlerinde çikolata ve şeker satışı artıyor. Tüketicinin bu ihtiyacını dikkate alan Ülker, çikolatada 29 farklı, şekerde ise 31 farklı ambalajı ile raflardaki yerini aldı.

Bayram dönemlerinin önemli olduğunu belirten Yıldız Holding Gıda Grubu Başkan Yardımcısı Mete Buyurgan çikolatada Ülker Ece ve Ülker Çikolatin’in, şekerde ise Ülker Damla Sakızlı Toffe ve Ülker Lokumcuk’un en fazla talep gören ikramlık ürünleri olduğunu söyledi.

Ramazan’ın yaz aylarına denk gelmesi nedeniyle pazarın bir miktar küçülmekle birlikte Ülker olarak 2014’te iyi bir sezon geçirdiklerini vurgulayan Buyurgan, “İkramlık çikolata pazarı ton bazında %1 daralmasına rağmen, Ülker olarak yüzde 16 büyüdük” dedi.

Ülker’in pazar ortalamasının üzerinde büyümesini tüketici eğilimlerini yakından takip etmesine borçlu olduğuna işaret eden Buyurgan, ürün geliştirmeden, iletişim stratejisine kadar pek çok aşamada tüketicinin görüşüne başvurulduğunu kaydetti. Buyurgan şöyle devam etti: “Örneğin, tüketici araştırmalarımızda çikolatada yoğun kakao tercih eden bir kitle olduğunu görünce, onlar için yüzde 80 kakao oranına sahip Ülker Bitter % 80’ini ürettik. Türkiye’de çikolata demek Ülker demek. Türk halkının % 99’u çikolata denince Ülker markalarını biliyor. Biz de bu tüketicimizle olan güçlü bağımızı daimi kılmak için çalışıyoruz.”

Bayramda tercih fındık ve fıstık dolguludan yana

Bayram dönemlerinde tüm bölgelerde fındık ve fıstık dolgulu çeşitlerin tercih edildiğine işaret eden Buyurgan,  “İkramlık çikolatada 33.1 pazar payı ile lideriz. Toplam çikolata pazarında olduğu gibi ikramlıkta da liderliğimiz sürdürüyoruz. Ülker’in portföyündeki Ece, dolgulu kategorisinde en büyük paya sahip. Ülker Ece aynı zamanda kategorinin de lideri. Yine en çok satan ürünlerimizden Ülker Çikolatin ise bizim en köklü ve en özel ürünlerimizden.

1950’lerden bu yana üretiliyor. 1972 yılında ise yaygın çikolata üretimimiz başladı. Şekerde ise, 31 çeşitten oluşan geniş bir kategorimiz var. Klasik şekerlerin yanı sıra, ilk defa Ülker fabrikalarında üretilen Lokumcuk, en çok tercih edilen ürünler arasında yer alıyor. Bu yıl Lokumcuk için limon, mandalina, böğürtlen, elma çeşitlerine nar ve ananas lezzetlerini de ekledik. Çünkü tüketici şekerde farklı tatlar seviyor” şeklinde konuştu.

2014 yılında 675 milyon adede yakın ikramlık çikolatanın tüketildiğini anlatan Mete Buyurgan, bunun da Türkiye nüfusunun yaklaşık dokuz katına denk geldiğini kaydetti.

Hammadde seçiminden üretime özenli çalışma

Ülker’in Türkiye’de, kakao çekirdeğinden başlayarak tüm üretim sürecine hakim en büyük marka olduğunu vurgulayan Buyurgan sözlerini şöyle sürdürdü:

Fındık Giresun’dan, fıstık Gaziantep’ten geliyor. Yıllık 10 bin ton fındık, 1.500 ton Antep fıstığı, 42 bin ton kakao çekirdeği alıyoruz. Özenle tüketicilerimizin damak zevklerine göre üretiyoruz. Kakao üretiminin sürdürülebilir kaynaklardan sağlanması konusundaki çalışmalara katkı sağlamak için Dünya Kakao Vakfı’na Türkiye’den seçilen tek üyeyiz. Ayrıca PACTS programının sponsoruyuz.

PACTS, kakao üretimi yapan çiftçilerin eğitilmesi, tarımı bilimi desteği verilmesi ve yenilikçi üretim uygulamalarının öğretilmesi konularında çalışmalar yapıyor. PACTS’in Fildişi Sahili’ndeki kakao üreticilerinin yaşam ve çalışma koşullarının iyileştirilmesi programına yatırım yapan Yıldız Holding, proje kapsamında seçilen 8 merkezin temiz içme suyuna erişimi için kuyular devreye alınmasını sağladı.

Bu arada endüstriyel anlamdaki mükemmelik anlayışımızı da bir ödülle taçlandırdık. Yıldız Holding’in iki yıldır pilot şirketlerinde uyguladığı ve üretimde mükemmelliği hedefleyen “Yıldız Mükemmellik Yolu” Ülker Çikolata’ya Türkiye şampiyonluğu getirdi. Ülker Çikolata, “Yıldız Mükemmellik Yolu” çalışmalarıyla, WHU (Otto Beisheim School of Management), INSEAD (The Business School for The World) gibi Avrupa’da önde gelen işletme okullarının ve Türkiye’de de Koç Üniversitesi’nin temsil görevi üstlendiği  “Endüstride Mükemmellik Ödülü 2015” (Industrial Excellence Award) yarışmasının Türkiye birincisi oldu.

Ülker Çikolata, alanında Avrupa’nın en önemli ödüllerinden olan “Endüstride Mükemmellik Ödülü 2015”te için 29-30 Eylül 2015’te Almanya’nın Stuttgart kentinde düzenlenecek Avrupa Şampiyonluğu’nda Türkiye’yi temsil edecek.

Türkiye ilk defa bu yarışmaya katılım sağlayacak ve Almanya, Fransa, İsviçre, Hollanda ve İspanya birincilerine karşı yarışacak. “Endüstride Mükemmellik Ödülü Jürisi Ülker Çikolata Fabrikası’ndaki “Yıldız Mükemmellik Yolu” uygulamalarını yerinde gözlemledi. İncelemeler sonucunda, Ülker Çikolata’nın sadece üretimde mükemmellik altyapısını kurmakla kalmadığını, mükemmellik olgusunu kurum kültürünün temel bir parçası haline getirdiğini de gördü.

Bu çalışmalar, Ülker Çikolata’ya bu önemli ödül platformunda Türkiye birinciliğinin de yolunu açtı. Ülker Çikolata hem Türkiye’de hem de yurtdışında mükemmellik arayışındaki birçok şirket için başarılı bir örnek olacak.

    • Ülker, dokuz aylık bilançosunu açıkladı

      Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2024 yılının dokuz aylık dönemini 58 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket hem Türkiye hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarıyla büyümeye devam etti. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

      Ülker “net sıfır” hedefi için aralıksız çalışıyor Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker, 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Ülker, Dünyamız, Değer Zinciri, Çalışanlar ve Toplum ana başlıkları altında topladığı hedefleri için çalışmalarına devam ediyor. ...

      DEVAMINI OKU
    • Ülker, ilk yarıyıl finansallarını açıkladı

      Ülker Bisküvi, 2024 yılının ilk yarısını 36,6 milyar TL ciroyla kapattı. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 69, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 31 oldu. ...

      DEVAMINI OKU
    • ÜLKER’DEN, TÜRKİYE MİLLİ PARALİMPİK TAKIMINA DESTEK

      Ülker, Paris 2024 Paralimpik Oyunları öncesi, anlamlı bir iş birliğine imza atarak Türkiye Milli Paralimpik Komitesi’nin destekçilerinden biri oldu. Anlaşma kapsamında Ülker, TMPK’nin engelli sporları ve paralimpik alanındaki çalışmalarını desteklemeyi ve farkındalığın artırılmasına katkıda bulunmayı amaçlıyor....

      DEVAMINI OKU